Η ΣΤ΄ τάξη στο Στρατιωτικό Μουσείο
Γιαννιτσών και στο Μαυσωλείο του Γαζή Εβρενός
Την Πέμπτη 17-10-2024, στα πλαίσια των δίωρων δράσεων του σχολείου μας, οι
μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄ τάξης του 2ου Δημοτικού Σχολείου Γιαννιτσών
«Αλεξάνδρειο», με τη συνοδεία των δασκάλων τους, Ελισάβετ Κανσίζογλου και
Ξανθίππης Μάλαμα, πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Στρατιωτικό Μουσείο
Γιαννιτσών και στο Μαυσωλείο του Γαζή Εβρενός.
Στο Στρατιωτικό μουσείο που στεγάζεται στο ισόγειο της Στρατιωτικής Λέσχης
Γιαννιτσών παρακολούθησαν μια πολύ ενδιαφέρουσα και εξαιρετικά κατατοπιστική
ξενάγηση για τα γεγονότα του Μακεδονικού Αγώνα, των Βαλκανικών Πολέμων και
συγκεκριμένα για τη Μάχη των Γιαννιτσών, που οδήγησαν στην απελευθέρωση της πόλης
των Γιαννιτσών, της Θεσσαλονίκης και ολόκληρης της Μακεδονίας από τους Τούρκους.
Τέλος παρακολούθησαν την ταινία του Γενικού Επιτελείου Στρατού για τους
Βαλκανικούς Πολέμους και τη Μάχη των Γιαννιτσών. Εντύπωση έκαναν οι αυθεντικές
εικόνες από τη μάχη και από την πόλη των Γιαννιτσών εκείνης της εποχής.
Στη συνέχεια κατευθύνθηκαν στο Μαυσωλείο του Γαζή Εβρενός και άκουσαν την
ιστορία του Οθωμανού κατακτητή και ιδρυτή της πόλης των Γιαννιτσών Γαζή Εβρενός
από την υπεύθυνη του Μαυσωλείου.
Είδαν επίσης τα έργα που φιλοξενεί η έκθεση “Edward Lear-Η περιήγηση ενός
βικτωριανού καλλιτέχνη στην περιοχή των Γιαννιτσών”.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες συνειδητοποίησαν τον πολύ σημαντικό ρόλο που
έπαιξαν τα ιστορικά γεγονότα του Μακεδονικού Αγώνα και των Βαλκανικών Πολέμων
στην ιστορική μνήμη και τη ζωή της πόλης των Γιαννιτσών.
